17 de març del 2009

Prou a tant de cinisme!

Dissabte passat es va fer una manifestació contra la crisi econòmica a la ciutat comtal, és a dir a Barcelona, que com tots sabeu és el cap i casal de Catalunya. La meva sorpresa va arribar l’endemà diumenge quan, repassant la premsa, vaig veure al capdavant de la manifestació als màxims responsables del govern de la Generalitat actual. Aquesta imatge em va produir una esgarrifança i, al mateix temps, em va deixar molt preocupat per la situació econòmica al nostre país.

Contra qui es manifestaven els qui se suposa que han de solucionar la greu situació actual...?

Hi havia membres d’Esquerra Republicana, un pes pesant del PSC -millor dit del PSOE- però sobretot, gent d’Iniciativa per Catalunya. I jo em pregunto: si aquesta és la gent que ens governa, per què enlloc de trobar solucions, es dediquen a fer demagògia...? Mal que ens pesi, tots aquests partits estan al govern però, sorpresa, en comptes de treballar per millorar la greu situació actual, surten a manifestar-se.

Perquè, responguin-me a això: Qui autoritza les ERO (Expedient de Regulació de l’Ocupació)...? Qui decideix com fer arribar la liquiditat a les nostres empreses...? No es aquest un tema clau en tot el procés que vivim per evitar més tancaments d’empreses i frenar l’hemorràgia de l’atur.

La resposta és molt senzilla. Ho decideixen part dels que encapçalaven la manifestació. Fantàstic! Davant la seva incapacitat de resoldre la situació l’únic que se’ls acut és protestar contra ells mateixos. Això, no crec que s’hagués vist mai. La capacitat de sorprendre que tenen els membres del tripartit és infinita, com ho és la paciència dels catalans que cada cop som més “catragans”. Ens ho empassem tot. Anem a 60 km/h, acceptem que ens diguin què hem de fer i com per complicar-nos més la vida. Però de fer-nos la vida més fàcil, agradable i segura res de res. I precisament això, segons el meu parer, és el que ha de fer un polític.

Haurem de dir tots plegats prou a tant de cinisme i presa de pèl al personal.