17 d’octubre del 2011

Sitges film festival i Sitges




Aquest passat dissabte vaig tenir la oportunitat de presenciar en directe l’acte de cloenda de la 44ena edició del Sitges; Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya. L’acte va constar del lliurament de premis i del passi de la pel•lícula “The Thing”.

Que voleu que us digui sobre “The Thing”, un film que em va recordar molt a Allien. No la critico per què sóc incapaç de valorar el gènere. A mi les pel•lícules de sang i fetge de per si ja no m’agraden, però menys quan extraterrestres antipàtics i lletjos són els protagonistes.

Jo soc del britànic Alfred Hitchcock, el mestre del suspens. Aquelles seqüències d’intriga, suspens i assassinats de les seves pel•lícules, revolucionaries per als seus temps, m’han fet des de sempre un fidel seguidor d’aquest director, al cel sigui.

Amb això no vull dir que el terror d’ara no sigui bo, ni molt menys però jo sóc un clàssic i com a tal em comporto.

Ara deixeu-me que escrigui unes ratlles sobre la vila que acull aquest festival, Sitges.

Sitges, i així els hi he comunicat durant molts anys als meus alumnes quan impartia classes com a professor de Turisme, és d’aquelles poblacions on el turisme ha sabut conviure de manera excel•lent amb les tradicions, i en part, és gràcies a la perfecte harmonia entre les diferents ofertes de cultura, lleure, gastronomia i benestar que fa molt agradable l’estada a Sitges en qualsevol època de l’any i converteix la visita en aquesta vila del nostre mediterrani, en una experiència completa.

Com deia, Sitges és una població turística creativa, innovadora i molt rica culturalment, on l’oci i té un paper destacat però també el seu respecte cap a les tradicions; el corpus, carnaval, la verema, les Festes Majors de Sant Bartomeu i Santa Tecla, el rally de cotxes antics, el mateix festival, fan que així sigui.

Així mateix, la manera com tenen de viure els Sitgetans i les Sitgetanes les seves tradicions el converteixen en un element turístic més, i molt important.

Cal protegir aquesta manera d’entendre el turisme.

Com em va dir un amic que viu allà “La parròquia de Sitges coneguda com “La Punta” s’encarregarà de fer-ho, des d’allà es dibuixa aquest Sitges modern però vell”.

El model de sitges de trencar la estacionalitat s'hauria de poder exportar a la resta de poblacions turístiques del nostre país

1 comentari:

Anònim ha dit...

Gràcies per les teves paraules sobre la nostra vila.
Esperem que Sitges segueixi mantenint en el temps la seva essencia.