29 d’octubre del 2011

Tintín







Aquest dijous vaig tenir la oportunitat, juntament amb altres companys del grup parlamentari, de presenciar la pre-estrena de la pel·lícula " Les aventures de Tintín", de Steven Spielberg. Un honor per un romàntic i un apassionat dels clàssic com jo.

El passi d''aquest film em va fer recordar i rememorar la meva adolescència i aquells moments de lectura de les aventures d'aquest personatge. Personatge, que en aquella edat, va fer despertar la meva passió per viatjar i descobrir nous mons i nous horitzons.

Com deia una crònica de la Vanguardia del dia 22 d'aquest mes, Steven Spielberg ens torna al Tintín després de 30 anys i ens el situa en el nostre segle. Només per això ja li hem d'estar agraïts.

Tintín, a més, la vam poder veure en la nostra llengua, en Català. Vull recordar que ara fa uns  40 anys la "editorial joventud" va treure a la venta el còmic en Català, sent pionera en la època i molts nois i noies vam descobrir, com ara ho faran a traves del cinema, en Tintín en Català.

En aquest país, com va dir el conseller Ferran Mascarell abans del passi de la pel·lícula, estem fent possible la normalització del cinema en Català. Aprofito per agrair al Conseller de Cultura i al Director General de l'ICIC, en Felix Riera, com estan portant la negociació, tranquil·la i sense sorolls de fons, amb les majors i els sectors implicats que estan ajudant tant al cinema en Català. (Recordeu el soroll de l'anterior govern amb aquest tema i els resultats obtinguts?).

Per acabar, tot i que Spielberg es un geni cinèfil i dels seus efectes especials, hi ha una cosa de la pel·lícula que hem va fer sortir de la sala amb un lleu mal de cap; el 3D. No dic que no sigui un concepte interessant per les noves generacions, però jo no m'hi acabo d'adaptar. Hagués preferit el format tradicional, però no hem feu cas, deu ser que ja tinc una edat.

Gràcies Hergué, gràcies Tintín i gràcies Steven.